Майстер клас

 Проблеми –наші друзі, тому що тільки
занурюючись у проблеми, з якими ми стикаємося,
ми можемо прийти до результативного рішення.
Моральна відповідальність освітян
очевидна і вагома особливо тоді,коли життя
вчителя і учня перетинаються
.
Майкл Фулан "Силизмін"

Мета: ознайомлення вчителів з формами та методами інтерактивної взаємодії, сприяння мотивації вчителя до самовдосконалення, створення позитивного психологічного клімату в педагогічному колективі шляхом установки вчителя на цінність самореалізації у своїй професії та відчуття впевненості в собі.
Завдання: за допомогою рольових ігор та вправ допомогти педагогу знайти вихід із будь – якої ситуації, яка може скластися, створити і підкріпити імідж успішного спеціаліста.
Головні нормативно-правові документи Міністерства освіти України свідчать: «Педагогічні та науково-педагогічні працівники зобов’язані постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру» (Закон України «Про освіту»); «Підготовка педагогічних і науково-педагогічних працівників та професійне самовдосконалення — важлива умова модернізації освіти» (із Національної доктрини розвитку освіти).
На сучасному етапі розвитку суспільства всі розуміють, що кожному громадянину необхідні універсальні знання, здатність розв’язувати свої життєві та професійні проблеми. Ідею універсальної освіти розглядають нині як головну умову розвитку особистості й суспільства загалом.
В основі цієї ідеї лежить здатність людини до безперервної освіти. На дитячі та юнацькі роки випадає тривалий процес освіти, і багато молодих людей із полегшенням зітхають, коли приходять на виробництво після вищого навчального закладу, але навіть невелика перерва в освіті відкидає їх назад, бо диплом про вищу освіту — це тільки початок безперервної освіти. Здатність до самоосвіти незрівнянно важливіша за своїми результатами та впливом на людину, ніж сама освіта в навчальному закладі. «Вчити самого себе», — девіз кожної особистості, але найактуальнішим він стає для педагогів, бо в наслідок їхньої наближеності до молодого покоління здійснюють безпосередній вплив на розвиток особистості дитини. Особистісноорієнтована самоосвіта педагога забезпечує підвищення педагогічної майстерності, а в результаті — безперервний саморозвиток особистості самого педагога і його вплив на розвиток особистості учня.
   В. Сухомлинський  вважав, що джерелом і рушійною силою діяльності вчителя є потреба в знаннях: «Знати більше, ніж я знаю сьогодні». Вчений зазначав, що суттєвими причинами, які породжують цю потребу, є вимоги, що висувають до вчителя, керівники школи, коллеги по роботі, батьки й особливо учні. Не одноразово В. Сухомлинський наголошував: «Учень має бачити в учителеві розумну, знаючу, думаючу, закохану в знання людину. Чим глибші знання, чим ширший кругозір, ширша всебічна наукова освіченість учителя, тим більшою мірою він не тільки вчитель, а й вихователь». Видатний педагог був переконаний, що самоосвітню діяльність учителя слід починати із самопізнання. Учитель мусить вивчити себе як особистість, порівняти себе з іншими, поспостерігати за собою нібизбоку. Він стверджував, що девіз самопізнання добре виражений у словах Ф. Достоєвського: «Знайди себе в собі, підкори себе собі, оволодій собою!» Виховання почуттів, дисциплінування думки й волі, вироблення й урівноваження характеру — усе це Людина маєробити сама, пізнаючи себе й оволодіваючи собою.
Правила для роботи в групах 
·       Обговорювати не людину, а проблему.
·       Не оцінювати та категорично не висловлюватись.
·       Принцип "тут і тепер" - говорити й думати тільки про те, що відбувається в групі, що ти відчуваєш зараз, не згадувати минулий досвід.
·       Слухатиодин одного і чути, бути позитивними;
·       толерантність — це повага, у першу чергу,до самого себе;
·       точність — ввічливість королів;
·       світ навколо вирує, а ми —  ТУТі ЗАРАЗ — вчимося;
·       найдорогоцінніше, що в нас є, це — час, використаймо його для себе найефективніше.
Знайомство ( 3хв)
Вправа «Валіза»
 Я вирушаю в  подорож  до країни Майстерності на транспорті, назва якого починається на 1 літеру мого імені та беру з собою одну річ на цю ж літеру  …«Речі» - побажання, поради, якості, які знадобляться для успішного професійного і особистого розвитку(дається паперова валіза і пропонується її зібрати.)
М- мотоцикл, мітцубісі, мерседес…мудрість, мрійливість
А – автобус, ауді… активність, артистизм
Д – дельтаплан, деу…доброту, дружелюбність
І – ікарус… інноваційність, інтуіцію
В – велосипед, вольво…віру, впевненість…
Та на чому б ви не вирушали у мандрівку час вашого перебування в дорозі залежить лише від вас….      
Вправа «Очікування».
Мета: допомогти учасникам усвідомити особисті очікування від заняття.
Що б ви хотіли отримати для себе від даного заняття .
Всі висловлювання учасників записуються на стікери  «Очікувані результати»
Людина – найдосконаліше творіння на Землі. Бог створив для неїсвіт, наділив її розумом, силою, талантами. У Біблії є одна притча.
«Покликав один багатій до себе 3 рабів і дав одному з них 5 талантів (давнігроші), другому – 2, третьому ж – лише 1. Через деякий час повернулися до свого господаря раби, і той, що мав 5 талантів, діставще 5, той, що 2, - ще 2, а третій загубив і той талант, що мав: нічого не здобув. Покарав його господарвічноютемрявою, сказавши: «Тому, хтомає,щедодається, а хтонічого не має, то втратить і те, що мав».Отже, кожна Людина наділена якимсь даром, талантом, маєпевні задатки, які потрібно розвивати, удосконалювати, бо без праці таланту немає, і хто не працює над собою, ніколи нічого не досягне. Недарем нокажуть:
Багато особистостей на світі,
Та кожна, безперечно, діамант,
Життя обточить всіх, вонопокаже,
Хтовартчого, а хто не варт.
Наша школа – це розмаїття особистостей. Тут працюють люди, які Божим велінням наділені розумом, талантом, добротою, людяністю, креативністю. Але ніщо не возвеличує людину так, як праця. Наші вчителі уміють працювати і, як говориться у притчі, вони мають і їм ще додається. Сьогодні виправдовується стара істина: «Творчий учитель — творчий колектив». А з чого починається творчий коллектив учителів — творців завтрашнього майбутнього України?  Перш за все, зі cпівпраці: вільної,творчої,актуальної, цікавої, спільної, креативної!
           У свій час Сократ сказав: « Неможливо жити краще, ніж проводячи життя в прагненні стати досконалішим. Хто хоче зрушити світ, нехай зрушить себе».
Вправа «Чарівнакрамниця»
Скажіть, які риси характеру вам притаманні. Пропоную вамуявити, що вистоїте у чарівній крамниці, де кожен може обміняти риси
(мудрість, сміливість, чесність, лінощі),яких, на його думку, має забагато і ними можна поділитися з іншими, або ті, яких він хоче позбутися, на риси, яких йому бракує. «Покупець» здає свої риси, а «продавець» цікавиться чи є те, чого потребує «покупець», і що він міг натомість дати.
Ось ми дізналися, які кому притаманні риси характеру. А ще одна вправа допоможе дізнатися більше один про одного, і кожен відкриє щось новедля себе.
·        Мозковий штурм «Інновація». Прийом «Асоціація»
         Ведучий. Основною організаційною формою навчання в сучасній школі є урок. Якість та ефективність уроку залежить не стільки від того, що знає вчитель, але й від того, як він реалізує свої знання. Постійне вдосконалення своєї роботи, своїх уроків дає можливість вчителю стати гарним спеціалістом. На плакаті вертикально записано слово «інновація». Вам необхідно, вільно висловлюючись, запропонувати слова, які у Вас асоціюються з уроком, що починаються з літери «і», «н», «н» «о», «в», «а», «ц» «і» «я» записати на плакаті навпроти кожної літери.


                                                                            І – індивідуальність,
                                                                            Н–науковість,
                                                                            Н – надійність,
                                                                           О – обізнаність, об’єктивність                                                                 В – впевненість,        
                                                         А – активізація,
                                                         Ц – цікавість,
                                                                І – інтерактивність,
                                                         Я – яскравість.


Вправа-енергізатор «Спина до спини».
Мета: провести релаксацію, зняти психоемоційне напруження.
Вправа "Психологічний портрет учня"
(роздатиконверти)
Мета: дивлячись на фотографію хлопчика, описати психологічний портрет учня.
Завдання:
Учасники поділені на чотири команди, кожній із якої психолог дає по конверту із завданням.
В конверті команди №1 фотографія хлопчика 10-ти років і замітка:
"На фотографії Макаренко Антін. За підсумками семестру в нього низький рівень навченості, поведінка незадовільна. Учень із повної, неблагонадійної сім’ї.  Дивлячись на фотографію, опишіть цього хлопчика".
В конверті команди №2 фотографія цього самого хлопчика 10-ти років і замітка:
"На фотографії Макаренко Антін. За підсумками семестру в нього високий рівень навченості , зразкова поведінка. Учень із повної, благонадійної сім’ї. Дивлячись на фотографію, опишіть цього хлопчика."
В конверті команди №3 фотографія цього самого хлопчика 10-ти років і замітка:
"На фотографії Макаренко Антін. За підсумками семестру в нього середній рівень навченості , зразкова поведінка. Учень із неповної, неблагонадійної сім’ї. Дивлячись на фотографію, опишітьцього хлопчика."
В конверті команди №4 фотографія цього самого хлопчика 10-ти років і замітка:
"На фотографії Макаренко Антін. За підсумками семестру в нього достатній рівень навченості , незадовільна поведінка. Проте, хлопчик із повної, хорошої, багатодітної сім’ї. Дивлячись на фотографію, опишіть цього хлопчика".
В кожній команді вибирається представник, який записує характеристику хлопчика.
(Коли учасники будуть готові через 5-7 хв., прошу їх зачитати характеристики. Після цього оголошую, що чотири команди описували одну і ту ж дитину. В зв’язку з тим, що вони Були під впливом різних установок – негативною і позитивною, то опис у всіх командах зовсім різний).
Психологічнаказка - релаксація "В шкільному саду не тільки троянди".
У розкішному місці, де Небеса завжди кольору аури Бога, Сонце з Місяцем моляться за добробут Землі, розташувалось величне Царство Квітів. Кожен, хто опинився тут, назавжди залишався загіпнотизованим його різнобарвністю, чистою свіжістю.
Кожного ранку його могутня Королева, проїжджала по небу на колісниці і сіяла на землю зернинки гармонії і порядку.
Але був у цьому чарівному краю куточок, залитий тінню від густих колючок і листків троянд. Садівник не бачив, чи нехотів бачити, що там також ростуть і дихають квіти. Настільки він був зачарований трояндами, що не помічав за ними дзвіночків, лілій, маків, не чув їхніх тяжких подихів. Думав, що це вітергуляє.
Кожного ранку садівник самовіддано біг до троянд, щоб налюбуватися їхньою неземною красою, і старався вигнати геть з царства весь огидний і набридливий бур’ян. А троянди, завжди сміялися і раділи в забутті від своєї краси, хизуючись своїми вишуканими голівками, витягуючи їх все вище і вище до сонця.
Для садівника сонце вже давно потонуло у п’янких пахощах червоних, рожевих, білих, жовтих принцес, згасло у кришталевій росі на їхніх щічках, відколи ці квіти появилися у його житті.
Йшли роки, троянди і душа їх покровителя цвіли, різнобарвним сяйвом. Натомість маки, лілії, дзвіночки хилились все нижче і нижче до землі, тихо, тремтячи від суму, образи, яка гноїлася у їхніх стомлених, розтріпаних корінчиках. А їм так хотілося обвити ними лагідну руку садівника, вчепитись в неї, як слабенька ручка немовляти хапає мамину руку з невинною жагою. Зкожним днем квіти ставали все бліднішими, а маки, здавалось взагалі перетворили червоне полум’я своїх пелюсток на чорні, тривожні фатиморгани.
Але одного дня, зернинка Королеви потрапила в цейтемний куток і садівник побачив нещасні квіти. Він зрозумів, що весь цей час, ці квіти були забуті , наче сирітки, а він засліплений, любов’ю до троянд, змушував їх почувати себе покинутими. В цей момент серце його защеміло і він різко доторкнувся до гілочки троянди, колючка боляче пробила палець, потекла кров. Сталося диво, краплі його крові оживили маки, лілії, дзвіночки. Темний куток заграв всіма кольорами веселки.
Життя продовжувалося
Підсумок.
Висновок. Поділитися враженнями що до почутої розповіді.
Діти,як і квіти – одні з найпрекрасніших творінь природи. Це найприємніші, найчарівніші супутники нашого життя. Всі вони дуже гарні, кожен по- своєму випромінює тепло, підіймає настрій, в кожному ми бачимо або розкішну троянду, або благородну лілію, або колючий кактус…
Але у вчителя не має бути "любимчиків",тоді кожна дитина буде прислухатися до порад такого вчителя, виконуватиме його прохання, ділитиметься з ним найсокровеннішим , не будуть ускладнюватися стосунки в колективі.
Застосування  Прийому «Вільний мікрофон».
Дайте відповідь на питання:
«Коли я була школяркою, мені хотілося, аби мої учителі...»
Рефлексія .Вправа «Рюкзак, м’ясорубка, корзина »
Повернімося до наших очікувань. Я пропоную аркушики із записами ваших очікувань покласти в рюкзак, якщо ви взяли  для себе щось нове, у м’ясорубку – якщо вам потрібно щось обміркувати, і викинути в корзину, якщо вважаєте, якщо нічого корисного ви не отримали.

Учителю!
Будь сонцем, яке випромінює людське тепло, будь грунтом, збагаченим ферментами людських почуттів і сій знання не тільки в пам’яті та свідомості своїх учнів, а й у душах і серцях.

Ш.  Амонашвілі  




Натисніть зображення  або на  посилання і переходьте до презентації "МАЙСТЕР КЛАС"


Немає коментарів:

Дописати коментар